KDHV

Programmet för KDHV (Kickis Diet för Hälsa och Välmående) är på gång men just nu känns det lite tufft att tänka på välmående. För i just detta nu handlar välmående mest om att bli av med den envisa, energisugande, hostan och slippa snyta mig trettio gånger om dagen och att få sova en hel natt utan att vakna av hostattacker. Japp, fortfarande förkyld. Och inte nog med att jag är förkyld, jag upptäckte att jag känner en viss stress av att på måndag ska jag börja jobba och jag vet inte om jag kommer att vara tillräckligt frisk för att göra det. 
Märker ni också att det blev något tokigt där? Här vill jag tänka på välmående och så stressar jag upp mig över att jag är sjuk... dålig start på KDHV 😉 Nä, nu skärper vi till oss (jag alltså) och tar en dag i taget. Idag är det lördag och jag har inga måsten inplannerade. Härligt!
 
Vill ni tjuvkika lite på vad jag kommit fram till när det gäller KDHV? Här kommer starten av "programmet":

 

Kickis Diet för Hälsa och Välmående
Detta är ett program för att förbättra hälsan och välmåendet.

Programmet innehåller mål, delmål, belöningar vid de olika delmålen, strategier och främst motivationspunkter.

Åtgärder

  1. Ha roligt och njuta av livet
  2. Öka lungkapaciteten
  3. Förbättra konditionen
  4. Stärka musklerna, främst knän och bål
  5. Minska stressnivån
  6. Minska BMI till en hälsosam nivå

 

Motivationspunkter

  • Slippa ryggvärk
  • Slippa problem med stela muskler
  • Välmående och funktionella knän
  • Bli av med benkramper
  • Hitta glädjen och lugnet i livet
  • Bli piggareälmående och funktionella knän
  • Bli av med benkramper
  • Hitta glädjen och lugnet i livet
  • Bli piggare... 
Detta är inte klart än... fortsättning följer 😉
 
I förra inlägget skrev jag att ingen annan kan ta det här programmet... det lät nästan lite sniket eller hur? Jag menade absolut inte så. Jag tänker mer, det här är skrivet speciellt för mig och det är svårt att ta efter för någon annan. Men... OM du hittar grejer eller får inspiration så är det självklart att du sparar på dem. Jag vet inte än vad som kan dyka upp här, det kan vara recept, länkar till träningsvideor, tips på saker och ting. Men allt som skrivs här ska du såklart spara på dig, om du tycker att det fungerar.
 
Att jag skrivit åtgärder är för att det är dessa saker jag vill förbättra i mitt liv, förändra. Det är där jag ser att mina problem ligger. De här punkterna kan komma att förändras, under resans gång. Motivationspunkterna... de är jag absolut inte klar med än. De ska vara ett stöd i mitt framtida arbete, ni vet när man faller av vagnen och tappar motivationen, då ska jag kunna gå tillbaka hit och läsa och förhoppningsvis få tillbaka motivationen.
 
Nu ska jag återgå till att fundera över mitt program, delmål och belöningar.
Ha en riktigt skön och solig lördag 💟
 (Foto: Pixabay.com)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tankens vingar

Här kommer det sporadiskt att dyka upp tankar och funderingar om livet och vardagen. Du är välkommen att spendera en stund och gärna kommentera tillbaka.

RSS 2.0
Designed by Anastock