Föränderligt är vårt liv

I helgen var jag och min sambo i Kalmar för att fira min 50-årsdag. Hela helgen blev så enormt lyckad mest för att direkt när jag satte mig i bilen på lördag förmiddag så kände jag hur lugn och glad jag blev. Lycklig och harmonisk. Allt var perfekt, vi skulle bo på hotell (och äta hotellfrukost!!!) solen lyste som om den hade betalt för det 😉 och framför mig låg en härlig helg och ett skönt lov.
Jag blir lika fascinerad av hur stor effekt vädret har på mitt välmående och mina känslor. Det var som om vi hade specialbeställt vädret. Det kunde lika gärna ha varit 1 meter snö och 20 minusgrader. Iställlet var det barmark med torra vägar och en sol som trissade upp temperaturen till +14 C! 😃 Underbart!
 
 
Foto: Borgholm Öland. Kicki
 
Idag har det snöat hela dagen. Världen utanför är vit, vit, vit. Det ligger ungefär 6-7 cm snö överallt och alla träd är vita. Men molntäcket har inte varit tjockt, lite lagom så där så att snön har varit som skinande silver.  Det är spännande med väder och hur vi påverkas.
 
Ha en skön torsdagkväll!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tankens vingar

Här kommer det sporadiskt att dyka upp tankar och funderingar om livet och vardagen. Du är välkommen att spendera en stund och gärna kommentera tillbaka.

RSS 2.0
Designed by Anastock